Lawatan Ukhwah UKM-UIA II

Friday, January 7, 2011


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamu'alaikum wbt dan Salam Sejahtera

InsyaAllah pada 8 - 9 Januari 2011, sebuah lawatan ke Fakulti Farmasi UIA di Kuantan anjuran PMUKM Fakulti Farmasi dengan kerjasama Persatuan Mahasiswa Fakulti Farmasi UKM dan juga IIUM Pharmacy Student Association (IPhA). Antara serba sedikit maklumat lawatan ini:-

Misi

Membentuk mahasiswa yang mempunyai keterampilan diri yang tingg serta memperkasakan sifat profesionalisme dalam kalangan mahasiswa/i.


Objektif

1.1 Menjadikan program ini sebagai pentas penyatupaduan di antara mahasiswa/i Fakulti Farmasi UKM dan UIA.

1.2 Melatih pelajar Fakulti Farmasi Universiti Kebangsaan Malaysia berorganisasi serta berkomunikasi dengan mahasiswa/i daripada universiti lain, khususnya UIA.

1.3 Membolehkan berlakunya pertukaran idea antara mahasiswa/i Fakulti Farmasi daripada kedua- dua buah universiti dalam meningkatkan lagi aspek pentadbiran dan pengurusan organisasi persatuan masing-masing.

1.4 Mendedahkan pelajar Fakulti Farmasi dengan sistem pembelajaran Fakulti Farmasi di Universiti Islam Antarabangsa di samping membuat perbandingan dengan sistem pembelajaran di UKM .



Lawatan ini membawa tema "UKHWAH TANPA SEMPADAN". Dengan tema ini juga kami membawa satu objektif yang besar iaitu ingin memupuk sifat profesionalisme di dalam diri kami.

Selain itu, kumpulan sasaran utama bagi program kali ini ialah pelajar tahun 1. Ini bagi memberikan mereka pendedahan awal cara berorganisasi dan membuka dengan lebih luas lagi pandangan mereka.

Akhir kalam, semoga lawatan ini bukanlah suatu lawatan yang tidak membawa makna. Semoga lawatan ini menjadi langkah pertama untuk terus mengeratkan kerjasama antara mahasiswa berlainan universiti tetapi di dalam bidang yang sama. InsyaAllah

"KE ARAH MAHASISWA PROFESIONALISME UNGGUL"


1 comments:

Unknown said...

wah semog program berjalan lancar =)

SYUKRAN