Perutusan Selamat Datang:)

Monday, July 26, 2010

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamu’alaikum wbt dan Salam Sejahtera

Alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran kita panjatkan kepada Ilahi, kerana dengan rahmat dan rahimNya, setiap saat kita diberi jutaan nikmat yang seringkali kita leka dan alpa. Selawat dan salam juga dihadiahkan kepada Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan sahabatnya.

Pertama sekali, saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi ucapan tahniah kepada mahasiswa/i Tahun 1 sesi 2010/2011, yang telah berjaya mendapat tempat di Fakulti Farmasi Universiti Kebangsaan Malaysia. Besar harapan kami dan tinggi cita-cita kami untuk bersama-sama mengharung dalam membentuk mahasiswa selaras dengan moto UKM iaitu mengilham harapan, mencipta depan. Tahniah sekali lagi kerana anda telah membuat pilihan yang tepat untuk menjadikan fakulti ini sebagai tempat anda menempa sejarah hidup anda dan dalam masa yang sama mendapatkan segulung ijazah. Kami bangga dengan pilihan anda.

Tidak ketinggalan juga, saya ingin mengucapkan selamat kembali semula dan semoga tabah meneruskan perjuangan kepada siswa/I “senior”. Perjalanan hidup kita masih jauh lagi. Namun, perjalanan hidup sebagai seorang mahasiswa sangat singkat. Garaplah ilmu seluas mungkin. Lengkapkanlah diri sebagai seorang professional dari segala aspek. Seiringkanlah peningkatan akademik dan juga kemahiran insaniah. InsyaAllah, kita bakal menjadi graduan contoh untuk masyarakat.

Siswa/i sekalian,

Sekiranya mempunyai sebarang masalah atau aduan bolehlah berhubung dengan saya melalui alamat email saya, mz_grin90@yahoo.com atau mariahpmukm@gmail.com. Aduan juga bolehlah dibuat di laman Facebook PMUKM Fakulti Farmasi 2009/2010 atau berhubung terus dengan saya melalui no telefon saya iaitu 0132649589. Sebagai maklumat tambahan juga, saya mempunyai blog persendirian iaitu http://mariahzakaria.blogspot.com/ . InsyaAllah di sini saya akan sampaikan maklumat-maklumat terbaru yang boleh menjadi rujukan bersama.

Akhir kalam dari saya, ayuh kita sama-sama renungkan semula Falsafah universiti yang kita kasihi ini,

‘Paduan antara iman kepada Allah dengan ilmu yang bermanfaat serta gabungan antara teori dengan amal adalah dasar utama bagi perkembangan ilmu, proses pembinaan masyarakat terpelajar dan pembangunan Universiti.’

Sekian,

Wassalam.

“Ke Arah Mahasiswa Profesionalisme Unggul”

MARIAH BINTI ZAKARIA

MPP FAKULTI FARMASI

PMUKM 2009/10

0 comments:

SYUKRAN